tiistai 12. helmikuuta 2013

Jokainen yö

Pirin (4.4.2007-12.2.2010) muistoksi.

Laura Närhi - Jokainen yö
san. Laura Närhi

jokainen yö
jokainen päivä


minua taas
sinusta muistuttaa


jokaiseen
huurteiseen ikkunaan


nimesi tahtoisin
kirjoittaa


joki on jäässä
ikkunoista vetää


mä olen kylmää kristallia
ja routa sut syvemmälle päähän painaa vaan


sä et tuu sieltä takas milloinkaan
huudan kuinka kauas ja kuinka kovaa vaan


sä et kuule rukoustani kuitenkaan
pyydän kuinka kauniisti ja kauan vaan


jokainen yö
ja jokainen päivä

minua taas
sinusta muistuttaa


pukeudun
taas sun vaatteisiin


pidän päivisin
verhot kii


kissakin nuokkuu
ja ikävä laskee pellon päälle suruhunnun


minä en koskaan saa kylmää loppumaan


sä et tuu sieltä takas milloinkaan
huudan kuinka kauas ja kuinka kovaa vaan


sä et kuule rukoustani kuitenkaan
pyydän kuinka kauniisti ja kauan vaan


lumessa kahlaan
pakkanen soimaa
mee siitä sisään niin kuin ois jo


mut sisälläkin on ilma
niin kovin jäätävää


sä et tuu sieltä takas milloinkaan
huudan kuinka kauas ja kuinka kovaa vaan


sä et kuule rukoustani kuitenkaan
pyydän kuinka kauniisti ja kauan vaan

2 kommenttia