tiistai 30. syyskuuta 2014

Netta vastaa

Onko koirilla huumorintajua?
Kyllä. Ainakin joillain koirilla, kuten minulle vaihtelevasti. Esimerkiksi lenkeillä on hauska hyökätä Mirua kohti leikkimielessä, mutta sitä ei aina kiinnosta leikkiä. Höh.

Kuka on paras koirakaverisi?
Miru-collie, joka ei ole paljoa minua vanhempi. Olemme kuin sisaruksia. Toinen paras koirakaverini on Vilkku.

Mistä näet unta Netta?
Milloin mistäkin, en oikein tarkkaan muista. Omistajani väittää, että joskus unissani heiluttelen tassujani, lupsutan kielelläni ja jopa jollain tavalla vingahtelen. Näihin perusteisiin vedoten voisin väittää näkeväni unta metsälenkeistä tai pentuajoista.

Mikä on lempiherkkusi?
Niitä on paaaljon! Rakastan ruokaa, mutten sentään yhtä paljoa kuin Miru, vaikka minua välillä väitetään röyhkeäksi.. Liha on huippua. Liha kuin liha, ei sillä niin ole väliä. Se kelpaa minulle varmasti. Eikä koirien omissa herkuissakaan mitään vikaa ole. En ole nirso.


Mitkä ovat koiranelämän parhaimmat puolet?
Ulkona liikkuminen ja syöminen. Ja temput sun muut, koska niistä seuraa ruokaa!

Talvi, kevät, kesä vai syksy?
Pidän kaikista vuodenajoista. Jokin vuodenaika, jolloin ei olisi vesilätäköitä, miellyttäisi varmaan omistajaani. Samoin kuin se, ettei sataisi. Kaikissa vuodenajoissa on mielestäni puolensa, enkä minä vihaa sadettakaan toisin kuin Miru.

Parasta ja huonointa Mirussa?
Se, että sen kanssa voi leikkiä lenkeillä, on parasta. Huonointa on se, ettei Miru aina ole niin leikkisä ja että se haluaa pistää minut toisinaan ruotuun katseen voimalla. Höh!


Parasta ja huonointa Vilkussa?
Vilkun vieressä on hyvä nukkua ja se myös välillä antaa minun syödä tähteitä samalta lautaselta, vaikka Mirun kohdalla se ei kävisi päinsä. Huonointa.. Se, että Vilkku saattaa joskus ärähtämällä käskeä minut pois lautasen ääreltä?

Parasta ja huonointa omistajassasi?
Se antaa tempuista palkkaa. Ja sen kanssa on kiva tehdä kaikkea. Ja sen huoneessa on nukkumistilaa (hetkinen, liittyikö tämä asiaan?). Huonointa.. Hmm. Sille voisi kertoa, ettei minua tarvitse pestä, jos kierin jossain muka pahanhajuisessa asiassa.

Mitä näistä tekisit mieluiten: nukkuisit, söisit vai juoksentelisit ulkona?
Juoksentelisin ulkona.


Onko sinulla joitakin tapoja, joita ihmiset eivät ymmärrä?
Tykkään nukkua olohuoneen pöydällä. Tykkään myös möyriä sängyllä. Se ei kuulemma ole hyvä asia, koska olen muka joskus purrut tyynyn rikki. Minä en kuitenkaan tunnusta mitään.

Oletko nähnyt kissoja, ja jos olet, mitä mieltä olet niistä?
Olen nähnyt ja ne ovat aika pelottavia.

Miten näet arvojärjestyksen laumassasi?
Miru on pomo. Sitten Vilkku ja alimmaisena minä. Tosin joskus tulee hypittyä Vilkun silmille. Ja ruoka-aikaan Vilkku on pomo. Mirun on parasta pysyä erossa Vilkun ruuasta. Joskus Vilkku menee syömään tähteitä samalta lautaselta kuin Miru ja Miru perääntyy. Niih.


Mitä olet tehnyt tänään?
Olen vain nukkunut. Sitten söin ja kävin lenkillä Mirun, Vilkun, omistajani ja omistajani isän kanssa.

Lempitemppusi? Ja temppu jonka tekemisestä et niin pidä?
Pam! (="leiki kuollutta") on paras. Ja tassun antaminen ja monet muutkin. Minulla ei ole inhokkitemppuja.

Onko olemassa jotain herkkua, jonka eteen olet valmis tekemään mitä tahansa?
Se liha! Treeneissä lihapullat ovat parasta, mitä tiedän. Ja broilerin kivipiirat ja sydämet. Namnam!


Ei kommentteja

Lähetä kommentti